A mai napon szeretnénk egy kicsit az önfejlesztés mezejére lépni, így egy olyan témával készültünk, mely mindig kapóra jöhet ha az ember egy ügynökséggel kezd el dolgozni. Igazából ha csak egy tanácsadóhoz is fordul segítségért, ezek akkor is elő fognak jönni, szóval javasolnék egy tollat és papírt a kéz közelébe tenni, ha megvan, indulhat is az olvasás!

A sikeres együttműködés titka a pontos brief!

Szóval van ez a brief dolog. 🙂 Miért olyan fontos ez, egy sikeres együttműködéshez?
A brief igazából egy marketing forgatókönyv, mely tartalmaz minden fontos információt, melyet az ügynökségnek tudnia kell az ügyfeléről. Amennyiben nem marketing stratégiában, vagy efféle dolgokban vagy érdekelt, csupán egy adott kampányban vagy IT/fejlesztés területen szeretnél segítséget kérni, akkor is olvass tovább 😉

Sok ügyfelünk története kezdődik ugyanúgy: ő már költött marketingre, csak sajnos feleslegesen égette el a pénzt hirdetésekre és egyéb, más cégeknél már bevált marketing ötletekre. Közben sok szempontot nem gondolt át, melyek egy stratégia elkészítésénél felmerülhetnek és fontosak is. Így inkább szeretné ezt profikra bízni.

Köszönjük a bizalmat, és cserébe most szeretnénk segíteni, hogy mik azok a főbb információk, melyekre nekünk mint ügynökségnek is szükségünk lesz, így ezeket kérjük beleírni a briefbe:

1. A cég.
Természetesen fontos számunkra a hirdetendő cég neve, összes webes elérhetősége (weboldal, social linkek), bemutatkozása. Kérjük, a briefedben add meg a termék vagy szolgáltatás leírását is, valamint az ehhez kapcsolódó konkrét adatokat, melyek megkülönböztetik a versenytársaktól.

2. A megbízás.
Kérjük, írja le, mi a megbízás célja. Ez lehet márkaépítés, webshop forgalomnövelés, offline bolti forgalom növelés, egyéb konverzió (pl. ajánlatkérés, időpontfoglalás) vagy egyéb eseti kampány megbízás (ez utóbbinál a kampány időszakát is kérjük leírni) stb.
Fontos továbbá a végeredménnyel vagy munkafolyamatokkal kapcsolatos elvárások tisztázása, valamint a rendelkezésre álló költségvetés.

3. Célcsoport szegmensek összeírása.
Itt elsősorban a termék fogyasztói bázisát kellene minél pontosabban definiálni.  Demográfiai adatok (kor, nem, családi állapot, munka) valamint geográfiai adatok  is fontosak. Ha van már meglévő ügyfélbázis, kérjük jelezni.

4. Kommunikáció.
Írjuk le, hogyan tartjuk a kapcsolatot a vásárlókkal. Webshop esetében van-e lehetőség személyes átvételre, vannak-e fizikai boltok is, és fordítva. A kommunikáció stílusára vonatkozóan vannak-e elvárások (pl. komoly, magázódó, könnyed, haver…)

Ugye nem is olyan sok ez? Egy word doksiban simán összeírható.

Amennyiben további tippek, trükkök és marketing fogások érdekelnének, tarts velünk legközelebb is! Hamarosan újra jövünk!